Monday, April 27, 2020

"Nurkilan Pertama Dari Isi Hati Si Penulis"

  

Salam satu Malaysia. Nama diberi Nurul huda atau lebih dikenali sebagai miszy nurul. Pertama sekali miszy mengucapkan terima kasih kepada rakan-rakan yang sentiasa berada di sekeliling miszy dan tidak lupa juga kepada keluarga yang sentiasa berada di samping miszy walaupun miszy dalam keadaan sukar sekalipun. Alhamdulillah, dengan banyak masa yang terluang sebagai suri rumah dan juga pengait tegar, terciptalah nurkilan “miszynurul.blogspot.com”. Segala suka dan duka serta bebelan akan menjadi cerita di dalam sebuah nurkilan yang bakal miszy kongsikan di sini.

Hahaha agak-agak gempak tak mukadimah miszy di awal ayat. Cey! Mana tahu boleh jadi penulis yang Berjaya satu hari nanti. Untung-untung dapat juga income masuk tiap bulan. Fuh! Lama juga kan miszy tak menyibukkan diri dengan blog.  Rasanya, hampir 10 TAHUN kot. Last berjinak aktif dalam penulisan blog nie masa miszy Form 5. Konon-konon macam artis lah bila seseorang tu ada blog. Aik!! Hilang dah bahasa baku miszy hahaha… 

Teringat lagi dulu-dulu siap berteleku depan screen lappy edit kasi cun blog. Ada yang letak lagu lah letak gamba gerak-geraklah macam-macam lagilah. Rindu nye zaman nakal-nakal dulu. Tapi tu dulu kan sekarang hah! Amek ko! Dah jadi mak budak dah. So, Please Behave nurul.

Jadi apakata kita mulakan semula dengan pengenalan diri dulu. Hah!! Yang pasti miszy tahu followers miszy semua confirm hampir 50% dah kahwin betol tak?? Lagi-lagi yang satu batch dengan miszy. Bukan sebab kami gatal ye… hahaha sebab jodoh dah sampai seru. Nampak sangat ayat cover line betul tak?

 Dah tak mo lah buang masa dengan bahasa basi jom kita teruskan dengan kisah kehidupan  miszy. Mungkin kisah yang akan di tuliskan dan di kongsikan ini akan bermula dengan kisah throwback sehingga episod kehidupan kini. Jangan jemu tau.. untuk merungkai setiap cerita. Mana lah tahu, boleh dijadikan panduan serta tatapan setiap kenangan di sepanjang perjalanan kehidupan miszy kepada keluarga dan rakan-rakan jika miszy pergi dulu sebelum mereka. Ayat sedih tapi tulah hakikatnya kan.. Kita sendiri tak tahu bila ajal yang telah di tuliskan kepada kita akan tiba. Yang penting selagi masih bernafas di muka bumi ciptaan Allah yang indah, teruslah berjihad untuk membantu orang lain dan meneruskan kehidupan dengan perisian yang baik.

p/s: semoga kehidupan kita sentiasa dihiasi dengan aura yang fositif dan jangan lupa untuk sentiasa kekal tersenyum.

No comments: