Sunday, April 17, 2011

masalah???ngee~~!! ngeri bilew dgr!!~~

problem....masalah...?? sememangnya dah sebati dalam diri setiap orang yg ber"gelar" "manusia".... tanpa masalah ..kita tidak akan menjadi lebih matang...dan ..tanpa masalah juga kita tidak akan menyedari kesalahan yang kita lakukan....

Dengan masalah juga..hidup kita boleh berubah.sama ada dari baik ke jahat mahupun dari jahat ke baik.... hidup miszy juga ..sering dipenuhi dengan pelbagai masalah...dari masalah keluarga...kawan-kawan...mahupun diri miszy sendiri...hurm...

kadang-kadang bila miszy dengar masalah kawan-kawan miszy....dari situ miszy mula ter"fikir"

"wow!! masalah dia lagi besar dari masalah aku..tapi kenapa aku mengambil masa yang lama untuk selesaikan setiap masalah aku...kawan aku boleh buat ..takkan aku yang lebih tabah dari die tak boleh lakukan"...hurm....

baik ke buruk ke sesuatu masalah....kita harus selesaikan sebelum masalah tu sendiri menghancurkan diri kita.....

kadang2 "setiap masalah yang dihadapi oleh seseorang" boleh buat seseorang tu "x tentu arah"....dan akhirnya..."mati"

jadi....!!! "wat pe nak takot ngan masalah tu" lawan jak..."die tak makan owg lah" hahaha






p/s:


to all my frenzz setiap masalah adew jalan penyelesaian ikut gerak hati... jgn ikut cakap org... sbb adew kalanyew... katew2 org... boley membuatkan masalah kitew semakin bertambah.... renung2 kan...:)

No comments: